پیش بینی هفتگی نفت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، که به اوپک پلاس معروف هستند، در نهایت اعلام کردند که اعضای منتخب به رهبری عربستان سعودی به طور داوطلبانه تولید خود را روزانه 2.2 میلیون بشکه کاهش خواهند داد.

1402/09/12

پیش بینی هفتگی نفت با نارضایتی بازارهای نفت خام از اوپک پلاس!

 

قیمت نفت خام WTI و برنت روز سه‌شنبه پس از اعلام کاهش تولید اوپک پلاس کاهش یافت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، که به اوپک پلاس معروف هستند، در نهایت اعلام کردند که اعضای منتخب به رهبری عربستان سعودی به طور داوطلبانه تولید خود را روزانه 2.2 میلیون بشکه کاهش خواهند داد. این کاهش تولید از ماه ژانویه 2024 آغاز خواهد شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اوپک پلاس در دو هفته گذشته نتوانست در مورد کاهش تولید به توافق برسد. اختلافات بین برخی از اعضای آفریقایی اوپک، به ویژه الجزایر و نیجریه، مانع از رسیدن به توافق شده بود.

عدم توانایی اوپک پلاس در توافق همه جانبه، کارایی و انسجام سازمان را زیر سوال برده است.

علاوه بر این، اوپک پلاس اعلام کرده است که برزیل، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آمریکای جنوبی، در ژانویه 2024 به این سازمان خواهد پیوست.

از نظر تحلیل تکنیکی، هر دو نمودار روزانه نفت خام برنت و WTI الگوهای مشابهی را نشان می‌دهند که نشان‌دهنده روند نزولی است. این الگوها به شکل پرچم خرسی هستند و نشان می‌دهند که قیمت نفت خام ممکن است در هفته‌های آینده کاهش یابد.

موارد مشابه