کاهش شاخص‌ سهام‌های آسیا

شاخص‌ سهام‌های آسیایی در روز دوشنبه، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳، با نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از افزایش تورم در ایالات متحده و اروپا کاهش یافتند. قیمت نفت خام نیز در روز دوشنبه کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت با ۱.۲ درصد کاهش به ۹۰.۸ دلار رسید.

1402/09/06

شاخص‌ سهام‌های آسیا در روز دوشنبه کاهش یافتند

 

شاخص‌ سهام‌های آسیایی در روز دوشنبه، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳، با نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از افزایش تورم در ایالات متحده و اروپا کاهش یافتند.

 

شاخص نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۵۹ درصد کاهش یافت و شاخص هنگ کنگ ۰.۵۲ درصد کاهش یافت. شاخص شانگهای کامپوزیت چین ۰.۷۲ درصد کاهش یافت و شاخص استرالیا ۲۰۰۰ ۰.۳۲ درصد کاهش یافت.

تورم در ایالات متحده در ماه اکتبر به ۷.۵ درصد رسید که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته بود. تورم در اروپا نیز در ماه اکتبر به ۷.۲ درصد رسید که بالاترین رقم در ۳۰ سال گذشته بود.

این افزایش‌های تورم نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را در مورد افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی افزایش داده است. افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث کاهش رشد اقتصادی شود.

طلا، که به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن در برابر تورم تلقی می‌شود، در روز دوشنبه افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا به ۱۸۴۴ دلار رسید که ۱.۲ درصد افزایش داشت.

قیمت نفت خام نیز در روز دوشنبه کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت با ۱.۲ درصد کاهش به ۹۰.۸ دلار رسید.

 

پیش‌بینی‌ها برای هفته آینده

 

انتظار می‌رود که داده‌های تورم ایالات متحده و اروپا در هفته آینده منتشر شود. این داده‌ها می‌توانند بر بازارهای سهام و کالاها تاثیر بگذارند.

همچنین انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا در هفته آینده در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم‌گیری کند. انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ افزایش دهد.


موارد مشابه