پیش‌بینی قیمت نفت خام

پیش‌بینی فنی قیمت نفت خام در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ حاکی از آن است قیمت نفت خام در بازه معاملاتی گسترده‌ای بین ۷۰ تا ۸۳ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. این بازه معاملاتی در اکثر ماه‌های سال ۲۰۲۳ حفظ شد و هر بار که شکسته شد، به سرعت به آن بازگشت.

1402/10/17

پیش‌بینی قیمت نفت خام در سه‌ ماهه اول ۲۰۲۴

 

پیش‌بینی فنی قیمت نفت خام در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ حاکی از آن است قیمت نفت خام در بازه معاملاتی گسترده‌ای بین ۷۰ تا ۸۳ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. این بازه معاملاتی در اکثر ماه‌های سال ۲۰۲۳ حفظ شد و هر بار که شکسته شد، به سرعت به آن بازگشت. تنها یک شکست هشت هفته‌ای در این بازه در ماه‌های آگوست تا اکتبر رخ داد.

در حال حاضر، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) همچنان در کانال نزولی که در ۲۸ سپتامبر ایجاد شد، قرار دارد و تا زمانی که نتواند از سطح ۷۴.۵۰ دلار در هر بشکه عبور کند، این کانال را حفظ خواهد کرد. با این حال، بازار WTI از سطح فروش بیش از حد در اوایل دسامبر بهبود یافته است و این امر نشان می‌دهد که ممکن است فضای بیشتری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد.

در مجموع، تصویر فنی با عوامل بنیادی همسو است و نشان می‌دهد که قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۴ بالاتر از سطوح اخیر خود باقی خواهد ماند، اما بدون تغییر عمده در عوامل بازار، بعید است که به سطوح اوج سال ۲۰۲۳ برسد.

موارد مشابه