رسیدن ذخایر ارزی چین به ۳.۲ تریلیون دلار

داده‌های تنظیم‌کننده فارکس چین حاکی از آن است که ذخایر ارزی چین در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۳ به ۳.۲ تریلیون دلار رسید. اداره دولتی ارز خارجی (SAFE) چین اعلام کرد که این افزایش تحت تاثیر عواملی ازجمله نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت دارایی‌ها بوده است.

1402/10/19

ذخایر ارزی چین به ۳.۲ تریلیون دلار رسید

 

داده‌های تنظیم‌کننده فارکس چین حاکی از آن است که ذخایر ارزی چین در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۳ به ۳.۲ تریلیون دلار رسید.

 

اداره دولتی ارز خارجی (SAFE) چین اعلام کرد که این افزایش تحت تاثیر عواملی ازجمله نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت دارایی‌ها بوده است. SAFE در بیانیه‌ای اعلام کرد که رشد اقتصادی قوی و پیشرفت مداوم چین به سمت توسعه با کیفیت بالا، از ثبات ذخایر ارزی این کشور حمایت می‌کند.


در نشست مدیریت ارز که این هفته برگزار شد، SAFE اعلام کرد اصلاحات و گسترش بخش را برای خدمت بهتر و توسعه باکیفیت اقتصاد واقعی در سال ۲۰۲۴ تعمیق خواهد داد. همچنین SAFE با تمرکز بر حمایت از نوآوری‌های در بخش فناوری و شرکت‌های کوچک و متوسط، برای تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری فرامرزی کار خواهد کرد.

 

SAFE همچنین داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ذخایر طلای چین با ۷.۲۳ میلیون اونس در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و به ۷۱.۸۷ میلیون اونس رسیده است. دسامبر چهاردهمین ماه متوالی بود که چین ذخایر طلای خود را افزایش داد.

موارد مشابه